tirsdag 10. september 2013

Utprøving av Dipity

Etter å ha lest i noRskbokA.no ble jeg inspirert til å prøve det digitale tidslinjeverktøyet Dipity. For å bruke dette må man lage seg en brukerkonto på dipity.com. Eller: Jeg fikk valg om å lage meg en brukerkonto med eget passord og brukernavn eller å logge på med innloggingen til Facebook. Hvis man velger det siste får man beskjed om at Dipity vil ha tilgang til kontakter og annen aktivitet på din facebookkonto. Jeg valgte derfor å lage en egen brukerkonto der. Da får man en "Public Profile" - http://www.dipity.com/LisaMarita/ er adressen til min dipityprofil. Da det var gjort var det bare å lage en tidslinje.
Dipity virker for meg som et enkelt verktøy for å få orden på hendelser, man kan også velge utseende på tidslinjen og sjanger for hvilken tidslinje man lager. Man kan legge til hendelser uavhengig av rekkefølge, programmet fikser det selv. Det er også mulig å legge til bilder og filmsnutter til de forskjellige hendelsene. I tillegg er det mulig å gå tilbake og redigere på tidslinjen etter at den er ferdig.

Jeg lagde en enkel historisk tidslinje over hendelser i mitt eget liv, uten bilder:
http://www.dipity.com/LisaMarita/Hendelser-i-mitt-liv/













Det eneste dumme med Dipity er at man kan dele tidslinjene på Twitter, Facebook, Digg, MySpace og StumbleUpon, men ikke på Blogger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar